Úvod / Kurzy / 17 Dramatická výchova ve výuce

17 Dramatická výchova ve výuce

ŠABLONY

Tento prakticky zaměřený kurz je určen pedagogům základních škol, kteří chtějí obohatit svou výuku o tvořivé a zážitkové prvky. Seznámí účastníky s metodami dramatické výchovy, které lze snadno integrovat do výuky literatury, prvouky, dějepisu, občanské výchovy nebo jazyků.

Účastníci si vyzkouší techniky práce s textem, příběhem i dramatizací a naučí se vést jednoduché rolové hry, inscenační situace a skupinové aktivity zaměřené na rozvoj komunikace, spolupráce, kreativity a empatie. Kurz nabízí konkrétní inspiraci pro školní praxi, včetně možnosti vytvořit si vlastní mini-lekci pro předmět, který učí.

Důraz je kladen na bezpečné a hravé prostředí, aktivní zapojení a přímou využitelnost v běžné třídě – bez nutnosti jeviště či speciálního vybavení. Dramatická výchova je zde pojímána jako nástroj rozvoje osobnosti a klíčových kompetencí žáků, v souladu s novým RVP ZV.

Časová dotace
8×45 min
Cena
2600,- Kčza osobu

Vypsané termíny

V součastnosti nejsou vypsány žádné termíny.

Více informací

Cíle kurzu:

  • Seznámit účastníky s možnostmi využití dramatické výchovy jako nástroje rozvoje klíčových kompetencí žáků.

  • Naučit je konkrétní metody a techniky dramatické práce vhodné pro běžné školní prostředí.

  • Ukázat, jak integrovat DV do výuky různých předmětů – od literatury po vlastivědu.

  • Podpořit tvořivost, spolupráci a sebedůvěru pedagogů v práci s příběhem, textem a situací.

Struktura programu:

1. blok – Úvod do dramatické výchovy ve škole (2 hodiny)

  • Dramatická výchova jako metoda: základní pojmy, cíle, přínosy.

  • Místo DV v RVP a možnosti integrace do výuky.

  • Práce s tělem, prostorem a skupinou – úvodní rozehřívací aktivity.

2. blok – Práce s textem a příběhem (3 hodiny)

  • Techniky práce s literárním nebo autorským textem (např. báseň, pohádka, historická událost).

  • Příběh jako výukový nástroj: metoda „živého obrazu“, „horké křeslo“…

  • Jak na jednoduchou dramatizaci se třídou – plánování, vedení, reflexe.

  • Práce s emocí, hlasem a vyjádřením charakteru postavy.

3. blok – Rolové hry a inscenační techniky (2 hodiny)

  • Využití rolových her ve výuce společenskovědních i přírodovědných témat.

  • Konflikt, rozhodnutí, empatie: jak navodit situaci a vést diskusi.

  • Metoda „fórum“ a improvizace v roli.

4. blok – Vytvoření mini-lekce s využitím DV (1 hodina)

  • Účastníci samostatně nebo ve dvojicích navrhnou krátkou lekci s prvky dramatické výchovy pro svůj obor.

  • Sdílení, zpětná vazba, inspirace napříč předměty.

  • Závěrečná reflexe a doporučení pro praxi.

Cílová skupina:

Pedagogové 1. a 2. stupně ZŠ, vychovatelé, lektoři a asistenti pedagoga

ateliér kreativního vzdělávání
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.