Náš lektorský tým

Lucie Kukulová

Zakladatelka Ateliéru, lektorka kurzu Lidová píseň v dramatické výchově, Základy dramatické výchovy, asistentka v kurzech hlasové výchovy.

Odmalička se věnuje divadlu a hudbě. Po gymnáziu (které si přerušila rokem v USA)  studovala Konzervatoř J. Ježka (zpěv), vystupovala v muzikálech (např. Jesus Christ Superstar, Vlasy) a věnovala se hudbě, divadlu, produkci, učení, překládání, výtvarným činnostem, výchově dětí a stavebním rekonstrukcím :-).  Ve svém  domě (Husova 9/Zlatá 5, Praha 1) pořádá kulturní akce, výstavy, koncerty, přednášky a workshopy už od r 2003, kdy též založila první české jazzové hudební vydavatelství Amplión Records.  Od r 2011 vede Dětský divadelní soubor Kukadýlko v Dobřichovicích, kde působí i jako organizátorka kulturních akcí a herečka a režisérka Dobřichovické divadelní společnosti. Vyučovala angličtinu, zpěv a hlasovou výchovu. Na DAMU  absolvovala v rámci CŽV dvouleté kurzy Základy dramatické výchovy na KVD a Kreativní pedagogiku na KATAP.

MgA. Martina Kafková

lektorka Hlasové propedeutiky (individuální i skupinové)

Absolventka Katedry Autorské tvorby a pedagogiky DAMU a pěveckého a muzikálového oddělení Konzervatoře  Jaroslava Ježka. Pedagogické činnosti se věnuje od roku 2000.

“Zvědavost nám otevírá dveře k novým možnostem” … “Práci učitele přirovnávám k hledání pokladu. Není důležité,  jak moc jsme talentovaní, ale jak dobře sami sobě rozumíme. I když vím, že není v mých silách naučit všechny všechno, snažím se otevírat nové dveře a jeli třeba, vstupuji do nich spolu se studentem. Vždy podporuji, jsem laskavá a empatická. Dávám přednost hledání vlastního autentického projevu před nápodobou.”

MgA. Václava Křesadlová Ph.D.

Dlouhodobě se  zabývá pedagogikou, uměním a osobnostním rozvojem. Po střední pedagogické škole vystudovala Výchovnou dramatiku, Autorskou tvorbu a pedagogiku, kde studovala také doktorské studium, vše na Divadelní fakultě AMU. Pracovala jako asistentka na DAMU (obory dialogické jednání, herecká propedeutika) a učitelka oboru drama na konzervatoři. Dále pracovala v terapeutické komunitě jako arteterapeutka, dramaterapeutka i jako terapeutka ve službách. Nyní má svou vlastní praxi v oboru individuálního poradenství v oblasti osobnostního rozvoje. Formou celoživotního vzdělávání si navýšila kvalifikaci o terapeutické minimum a v současné době je před dokončením dlouhodobého terapeutického výcviku v hlubinné analýze (dle C.G. Junga). Ve své praxi snoubí zkušenosti s pedagogikou, aktivní tvorbou divadelních představení, psychoterapií a osobnostním rozvojem. Aktivně se účastní mnoha konferencí i zajímavých mezioborových projektů (např. Filosofie experimentu, Jevištní imaginace…), jako lektorka pedagogicky působí i při divadelních festivalech. Sama se stále snaží vzdělávat a držet krok s novými poznatky oblasti psychologie a pedagogiky.

doc. Mgr. Martina Musilová Ph.D.

lektorka Dialogického jednání

teatroložka, divadelnice, pedagožka KATaP DAMU (Praha) a KDS FF MU (Brno), ředitelka Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví na při Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU (https://www.autorskeherectvi.cz/). Vedle experimentace v dialogickém jednání má vášeň i pro experimentální tvorbu Ivana Vyskočila, Ernsta Jandla, Gertrudy Steinové, Věry Linhartové a v poslední době i Roberta Laxe.

doc. Mgr. Radek Marušák

Lektor kurzu Základy dramatické výchovy

Radek Marušák je vedoucí katedry výchovné dramatiky na DAMU, přes 20 let působil jako učitel českého jazyka, dějepisu a dramatické výchovy na základních, středních a základních uměleckých školách. Jeho velkým tématem je osobnostní rozvoj a učení prostřednictvím dramatizací a zapojování dramatických prvků do běžného vzdělávání.

Mgr., MgA. Roman Černík

lektor kurzu Základy divadelní režie pro dětské soubory.

Publikuje v oborech alternativní metody učení, dramatická výchova, osobnostní a sociální rozvoj, rétorika, srovnávací pedagogika, multikulturní výchova. Vede dětské a studentské divadelní soubory, s T. Žižkou vytváří site-specific projekty.

Působí na DAMU na Katedře výchovné dramatiky a na Západočeské univerzitě v Plzni na Pedagogické fakultě. Je jedním z iniciátorů pro vybudování kulturní scény v Plzni – Moving station. Provozovatelem je ústav Johan, který slouží jako centrum pro současné umění a vzdělávání, kde je Roman Černík ředitelem.

Mgr. et MgA. Roman Černík obdržel na jaře 2024 z rukou ministra kultury Martina Baxy Cenu Ministerstva kultury za obor dětských uměleckých aktivit, a to za pedagogický, tvůrčí a organizační přínos v oblasti dramatické výchovy a dětského a mladého divadla.

Doc.MgA.Mgr. Ivana Sobková

Lektorka kurzů s tematikou dramatické výchovy. Vystudovala obor ČJ-HV na Pedagogické fakultě UK a obor Dramatická výchova na DAMU. Průběžně prošla zkušeností s výuku na MŠ, ZŠ i SŠ. V současnosti pedagog Katedry výchovné dramatiky DAMU (Metodika divadelní práce s dětmi a mládeží, Herecká propedeutika, Divadelní projekty), PedF UK (Katedra preprimární a primární pedagogiky se zaměřením na dramatickou výchovu) a Základní umělecké školy na Praze 3 (vedoucí literárně dramatického oboru, www.kukdivadlo.cz). Lektorka kurzů dramatické výchovy (např. Dramatická výchova pro současnou školu, Dramatická výchova ve škole, Základy dětského divadla).

Motto: “Co děti dělají, je pro mě mnohem významnější, než co vidí a slyší.“  WINIFRED WARDOVÁ

MgA. Jitka Nejedlá

MgA. Jitka Nejedlá

lektorka Výtvarného směřování s akvarelem

Absolventka katedry Alternativního a loutkového divadla oboru scénografie na pražské DAMU) – divadelní scénografie. Působí jako kostýmní výtvarnice, scénografka a ilustrátorka, je kmenovou výtvarnicí Geisslers Hofcomoedianten. Hostuje i v jiných českých divadlech, kromě ryze divadelní tvorby se věnuje volné ilustraci a akvarelové malbě. Má zkušenosti s výtvarnou pedagogikou. Je lektorkou dětských workshopů v rámci divadelních festivalů, scénografických kurzů pro dospělé a učila  scénografii na SUPŠ sv. Anežky České v Českém Krumlově. Vede výtvarné kurzy pro děti i dospělé. Nerada fotí, proto si všechny krásy zaznamenává akvarelovou malbou přímo v plenéru. Potkáte ji určitě se skicákem a barvami v kapse.

PhDr. Hana Holubkovová

lektorka Čtenářského klubu

PhDr. Hana Holubkovová je knihovnice, překladatelka a lektorka. Vede čtenářský klub na ZŠ, připravuje a vede semináře a workshopy pro učitele a knihovníky.

Působila v projektech Nové školy., o.p.s.: Čtenářské kluby (2016-2018, 1. stupeň ZŠ, zaměření na děti s odlišným mateřským jazykem) a Učíme se příběhem (2018-2021, 2. stupeň ZŠ, rozvoj čtenářských dovedností na základ naratologie), se kterou spolupracuje i nyní jako lektorka.

Má ráda knihy i jejich čtenáře. www.holubkovova.cz

Ing. Ester Jánošiová, MAIA

Lektorka Feldenkraisovy metody

Ester je certifikovanou lektorkou metody Feldenkrais® s mezinárodní akreditací Euro TAB (Feldenkrais® European Training and Accreditation Board) a členkou IFF (International Feldenkrais® Federation).Absolvovala čtyřletý výcvik Feldenkrais® International Training Program ve Vídni pod vedením Jeremy Krausse, osobního žáka Dr. Moshé Feldenkraise, na který navázala účastí na master classes špičkových učitelů z USA, Itálie, Německa a Izraele.Ester vede skupinové lekce Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement®) a individuální lekce Funkční Integrace. Svým přístupem podporuje individuální proces učení každého jednotlivce, s důrazem na zmenšování úsilí a objevování nové kvality pohybu.

Bc. Jana Molešová 

lektorka, psychoterapeutka, externí facilitátorka a supervizorka týmů škol státních i privátních, facilitatorka konfliktů mezi týmy škol a rodiči. Studovala na PF Hradec Králové MU Brno, prošla mnoha speciálními výcviky a kurzy. Mimo jiné spoluzakladatelka terapeutického centra Liberec – psychoterapie, koučink, facilitace, práce s traumatem Somatic Experience. Vede i privátní psychoterapeutickou praxi.

Mgr. Petra Hůlová, Ph.D.

lektorka kurzů tvůrčího psaní

Patří mezi nejpřekládanější české autory, Je držitelkou většiny prestižních literárních cen (Magnesia Litera, Kniha Roku LN, Cena Jiřího Ortena, Cena Josefa Škvoreckého). Je autorkou mnoha románů (mj. Paměť mojí babičce, Umělohmotný třípokoj, Macocha, Stručné dějiny Hnutí Nejvyšši karta aj. Je také autorkou divadelních her, scénářů a multižánrových projektů. Je jednou ze zakladatelů Asociace spisovatelů a v rámci amerického programu SIT působí v Praze též jako lektorka tvůrčího psaní a současné české literatury.

Markéta Amerighi, DiS

Zpěvačka, vokalistka, pedagožka, sbormistryně, absolventka Pražské konzervatoře. Působila ve švýcarském Bernu na konzervatoři, vedla sbory ve Wyssachenu, Huttwilu a Frutigenu v bernském Oberlandu. V současnosti umělecká vedoucí dětského sboru Paprsek, pedagožka na hudební škole Artstudio v Mladé Boleslavi a pedagožka na odd. populárního zpěvu Pražské konzervatoře.

”Se zpěvem jde všechno líp!”

BcA. Tomáš Pospíšil

Lektor kurzu Umění přítomnosti – Mindfulness, imaginace a improvizace jako objevování sebe.

Herec, pedagog a tvůrce, který má za sebou bohaté vzdělání a praxi v oblasti autorské tvorby a dramatické pedagogiky. Absolvoval Katedru autorské tvorby a pedagogiky na DAMU pod vedením prof. Ivana Vyskočila a studoval také na Konzervatoři Jaroslava Ježka pod vedením Jaroslava Duška.

Spolupracoval s významnými osobnostmi české umělecké scény (Petr Nikl, Bratři Cabani, Matěj a Petr Formanovi, Feng-Yün Song a Pjér la Šé’z, Jiří Macháček, Simona Babčáková, Ester Kočičková, Ivana Uhlířová, či bratři Petr a Pavel Baťkovi). Tomáš je také spolutvůrcem divadelních a básnických projektů a má zkušenosti s prací s českými i zahraničními choreografy současného tance. Pedagogicky se zaměřuje na objevováním vlastní autenticity skrze improvizaci, vyučoval na soukromých školách a od roku 2021 vede lekce herectví a improvizace ve Škole rétoriky. Jeho tvorba je pro něj prostorem pro vášeň, autenticitu, originalitu a hluboké lidské prožitky, které otevírají člověku cestu k jeho nejvnitřnějšímu já.

Eva Terra Skoblíková

Lektorka intuitivní výtvarné tvorby

Motto: “Bez kopírování cizích předloh, s respektem k originalitě vašeho výtvarného projevu vás dokážu přivést k úctě k sobě samým”.

Mou celoživotní vášní a komunikačním kanálem je výtvarný projev. Po gymnáziu jsem studovala střední výtvarnou školu se zaměřením na keramiku. Dále pak výtvarnou výchovu na PdFUK. Profesně se věnuji vlastní výtvarné tvorbě a výuce výtvarných technik. Stále častěji se setkávám s lidmi, kteří by rádi kreslili a malovali, ale kdosi jim kdysi řekl, že to neumí, jejich tvorba za nic nestojí a mají se věnovat “něčenu užitečnějšímu”. Současně ale pociťují a sami přiznávají, že je cosi tam někde uvnitř stále k výtvarné tvorbě přitahuje a oni intuitivně cítí, že chtějí kreslit a malovat… promlouvat skrz svůj autentický výtvarný projev).Pod vlivem studia psychoterapie (Pražská vysoká škola psychosociálních studií) a výcviku artefieltiky (PhDr. Bc. Mariana Štefančíková Ph.D.,Ph.D.) jsem vytvořila vlastní metodu, pomocí níž může úspěch a uspokojení z výtvarné tvorby pocítit opravdu každý. Moje metoda je vhodná pro účastníky všech věkových kategorií, zejména pak pro pedagogy, sociální pracovníky, psychology… 

Pavel Bednář

Lektor kurzu Maska. Do světa výroby masek a jejich využití pro divadlo i osobnostní rozvoj poprvé pronikl během dvouletého studia kurzu Speech and Drama v Anglii a hlouběji pak při spolupráci s renomovaným výrobcem masek a lektorem Mikem Chasem. Je také absolventem oboru Dramatická výchova na pražské DAMU. V roce 2015 založil neziskovou organizaci Otavřený prostor v Trpoměchách u Slaného s cílem otvírat prostor u nás méně známým aktivitám jako je Bothmerova gymnastika, práce s maskou a clowning, s kterými se blíže seznámil během svého pobytu v zahraničí. 

Svět masek je pro něj nekonečným zdrojem inspirace – má tolik různých podob, kolik je typů masek, herců, kteří se do nich vtělují, a situací, které jejich prostřednictvím můžeme nahlížet.

MgA. Tomáš Běhal

lektor kurzů Základy scénografie a Práce s loutkou, Loutkoherec, scénograf a režisér nezávislého loutkového divadla Toy Machine, herec na volné noze. Absolvent DAMU v oboru loutkového a alternativního divadla (ročník Marka Bečky). V představeních pracuje s tradičními loutkářskými principy, ale animuje i obyčejné předměty denní potřeby. Snaží se objevovat formy loutkového divadla, které nemusí být výhradně jen pro děti. Realizoval výpravy pro profesionální i amatérské divadelní soubory a take pro televizi (Nezbedné pohádky pro Českou televizi s Josefem Dvořákem a další). Působí jako lektor a porotce na loutkářských přehlídkách. Také působí  jako vedoucí  ročníku a pedagog loutkového oboru na VOŠ herecké.

Mgr. Veronika Jurečková

Mgr. Jakub Hojka

Lektor kurzu Loutka ve výuce. V letech 2019-2024 působil v divadle Spejbla a Hurvínka, jako herec se věnuje i dalším loutkovým formám, ale také imerzivním a site-specific projektům. Sám režíroval a vypravil většinu inscenací svého vlastního souboru – Ilegumovy divadelní společnosti, s nímž hraje pro děti i dospělé.
Připravil vlastní imerzivní inscenaci Alchymistická manufaktura v rámci rezidenčního pobytu na festivalu Theatrum Kuks. Pro divadlo Spejbla a Hurvínka napsal dialogy a texty písní do interaktivní inscenace Bábinka v ohrožení. Napsal libreto k muzikálu Otřást vesmírem a opeře Faraonova kletba. Jako hostující režisér a autor textů spolupracuje s divadly Jiskra, Říše loutek, Nástup, Dokola a dalšími. 
Ve svém nedivadelním životě učí přírodovědné předměty na jednom pražském učilišti, kde je i třídní učitel a snaží se inovativními a netradičními metodami (včetně těch divadelních) nadchnout náctileté i pro tak nepopulární předměty jako je chemie nebo fyzika. Dále vyučuje na Univerzitě Karlově kurz soft skills a prezentačních dovedností, dva roky vedl Kurz loutkového divadla v divadle Spejbla a Hurvínka a vede loutkové a výtvarné dílny.

PhDr. Oswald Schorm

lektor Psychologie komunikace

Absolvent Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, obory český jazyk – psychologie a jednooborová psychologie, Gestalt Institutu (IGAP), NLP practitioner (Devon School), působí jako terapeut, kouč. Odborný asistent na VŠ, jako lektor a konzultant pracoval s klienty z mnoha českých a zahraničních firem. Zaměřuje se na rozvoj profesionálního a osobnostního potenciálu.

“Komunikace a prezentace je výměna informací, slov, energie s vnitřním či vnějším posluchačem. Hledáme rovnováhu vytvářeného vztahu a vzájemného výsledku komunikace. Naše vlastní představy se setkávají s představami posluchačů. Porozumět sobě je stejně důležité, jako se vžít do role druhého a vnímat kontext situace. Překonáním vlastních komunikačních zábran uvolňujeme vlastní zdroje a zveme druhé ke společnému dialogu.”