Náš lektorský tým
Lucie Kukulová
Zakladatelka Ateliéru, lektorka kurzu Lidová píseň v dramatické výchově, Základy dramatické výchovy, asistentka v kurzech hlasové výchovy.
Odmalička se věnuje divadlu a hudbě. Po gymnáziu (které si přerušila rokem v USA) studovala Konzervatoř J. Ježka (zpěv), vystupovala v muzikálech (např. Jesus Christ Superstar, Vlasy) a věnovala se hudbě, divadlu, produkci, učení, překládání, výtvarným činnostem, výchově dětí a stavebním rekonstrukcím :-). Ve svém domě (Husova 9/Zlatá 5, Praha 1) pořádá kulturní akce, výstavy, koncerty, přednášky a workshopy už od r 2003, kdy též založila první české jazzové hudební vydavatelství Amplión Records. Od r 2011 vede Dětský divadelní soubor Kukadýlko v Dobřichovicích, kde působí i jako organizátorka kulturních akcí a herečka a režisérka Dobřichovické divadelní společnosti. Vyučovala angličtinu, zpěv a hlasovou výchovu. Na DAMU absolvovala v rámci CŽV dvouleté kurzy Základy dramatické výchovy na KVD a Kreativní pedagogiku na KATAP.
MgA. Martina Kafková
lektorka Hlasové propedeutiky (individuální i skupinové)
Absolventka Katedry Autorské tvorby a pedagogiky DAMU a pěveckého a muzikálového oddělení Konzervatoře Jaroslava Ježka. Pedagogické činnosti se věnuje od roku 2000.
“Zvědavost nám otevírá dveře k novým možnostem” … “Práci učitele přirovnávám k hledání pokladu. Není důležité, jak moc jsme talentovaní, ale jak dobře sami sobě rozumíme. I když vím, že není v mých silách naučit všechny všechno, snažím se otevírat nové dveře a jeli třeba, vstupuji do nich spolu se studentem. Vždy podporuji, jsem laskavá a empatická. Dávám přednost hledání vlastního autentického projevu před nápodobou.”
MgA. Václava Křesadlová Ph.D.
doc. Mgr. Martina Musilová Ph.D.
lektorka Dialogického jednání
teatroložka, divadelnice, pedagožka KATaP DAMU (Praha) a KDS FF MU (Brno), ředitelka Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví na při Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU (https://www.autorskeherectvi.cz/). Vedle experimentace v dialogickém jednání má vášeň i pro experimentální tvorbu Ivana Vyskočila, Ernsta Jandla, Gertrudy Steinové, Věry Linhartové a v poslední době i Roberta Laxe.
doc. Mgr. Radek Marušák
Lektor kurzu Základy dramatické výchovy
Radek Marušák je vedoucí katedry výchovné dramatiky na DAMU, přes 20 let působil jako učitel českého jazyka, dějepisu a dramatické výchovy na základních, středních a základních uměleckých školách. Jeho velkým tématem je osobnostní rozvoj a učení prostřednictvím dramatizací a zapojování dramatických prvků do běžného vzdělávání.
Mgr., MgA. Roman Černík
lektor kurzu Základy divadelní režie pro dětské soubory.
Publikuje v oborech alternativní metody učení, dramatická výchova, osobnostní a sociální rozvoj, rétorika, srovnávací pedagogika, multikulturní výchova. Vede dětské a studentské divadelní soubory, s T. Žižkou vytváří site-specific projekty.
Působí na DAMU na Katedře výchovné dramatiky a na Západočeské univerzitě v Plzni na Pedagogické fakultě. Je jedním z iniciátorů pro vybudování kulturní scény v Plzni – Moving station. Provozovatelem je ústav Johan, který slouží jako centrum pro současné umění a vzdělávání, kde je Roman Černík ředitelem.
Mgr. et MgA. Roman Černík obdržel na jaře 2024 z rukou ministra kultury Martina Baxy Cenu Ministerstva kultury za obor dětských uměleckých aktivit, a to za pedagogický, tvůrčí a organizační přínos v oblasti dramatické výchovy a dětského a mladého divadla.
doc.Mgr.,MgA.Ivana Sobková
Lektorka kurzů s tematikou dramatické výchovy. Vystudovala obor ČJ-HV na Pedagogické fakultě UK a obor Dramatická výchova na DAMU. Průběžně prošla zkušeností s výuku na MŠ, ZŠ i SŠ. V současnosti pedagog Katedry výchovné dramatiky DAMU (Metodika divadelní práce s dětmi a mládeží, Herecká propedeutika, Divadelní projekty), PedF UK (Katedra preprimární a primární pedagogiky se zaměřením na dramatickou výchovu) a Základní umělecké školy na Praze 3 (vedoucí literárně dramatického oboru, www.kukdivadlo.cz). Lektorka kurzů dramatické výchovy (např. Dramatická výchova pro současnou školu, Dramatická výchova ve škole, Základy dětského divadla).
Motto: “Co děti dělají, je pro mě mnohem významnější, než co vidí a slyší.“ WINIFRED WARDOVÁ
MgA. Jitka Nejedlá
MgA. Jitka Nejedlá
lektorka Výtvarného směřování s akvarelem
Absolventka katedry Alternativního a loutkového divadla oboru scénografie na pražské DAMU) – divadelní scénografie. Působí jako kostýmní výtvarnice, scénografka a ilustrátorka, je kmenovou výtvarnicí Geisslers Hofcomoedianten. Hostuje i v jiných českých divadlech, kromě ryze divadelní tvorby se věnuje volné ilustraci a akvarelové malbě. Má zkušenosti s výtvarnou pedagogikou. Je lektorkou dětských workshopů v rámci divadelních festivalů, scénografických kurzů pro dospělé a učila scénografii na SUPŠ sv. Anežky České v Českém Krumlově. Vede výtvarné kurzy pro děti i dospělé. Nerada fotí, proto si všechny krásy zaznamenává akvarelovou malbou přímo v plenéru. Potkáte ji určitě se skicákem a barvami v kapse.
Mgr. Petra Hůlová, Ph.D.
lektorka kurzů tvůrčího psaní
Patří mezi nejpřekládanější české autory, Je držitelkou většiny prestižních literárních cen (Magnesia Litera, Kniha Roku LN, Cena Jiřího Ortena, Cena Josefa Škvoreckého). Je autorkou mnoha románů (mj. Paměť mojí babičce, Umělohmotný třípokoj, Macocha, Stručné dějiny Hnutí Nejvyšši karta aj. Je také autorkou divadelních her, scénářů a multižánrových projektů. Je jednou ze zakladatelů Asociace spisovatelů a v rámci amerického programu SIT působí v Praze též jako lektorka tvůrčího psaní a současné české literatury.
PhDr. Hana Holubkovová
lektorka Čtenářského klubu
PhDr. Hana Holubkovová je knihovnice, překladatelka a lektorka. Vede čtenářský klub na ZŠ, připravuje a vede semináře a workshopy pro učitele a knihovníky.
Působila v projektech Nové školy., o.p.s.: Čtenářské kluby (2016-2018, 1. stupeň ZŠ, zaměření na děti s odlišným mateřským jazykem) a Učíme se příběhem (2018-2021, 2. stupeň ZŠ, rozvoj čtenářských dovedností na základ naratologie), se kterou spolupracuje i nyní jako lektorka.
Má ráda knihy i jejich čtenáře. www.holubkovova.cz
Ing. Ester Jánošiová, MAIA
Lektorka Feldenkraisovy metody
Ester je certifikovanou lektorkou metody Feldenkrais® s mezinárodní akreditací Euro TAB (Feldenkrais® European Training and Accreditation Board) a členkou IFF (International Feldenkrais® Federation).Absolvovala čtyřletý výcvik Feldenkrais® International Training Program ve Vídni pod vedením Jeremy Krausse, osobního žáka Dr. Moshé Feldenkraise, na který navázala účastí na master classes špičkových učitelů z USA, Itálie, Německa a Izraele.Ester vede skupinové lekce Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement®) a individuální lekce Funkční Integrace. Svým přístupem podporuje individuální proces učení každého jednotlivce, s důrazem na zmenšování úsilí a objevování nové kvality pohybu.
Bc. Jana Molešová
lektorka, psychoterapeutka, externí facilitátorka a supervizorka týmů škol státních i privátních, facilitatorka konfliktů mezi týmy škol a rodiči. Studovala na PF Hradec Králové MU Brno, prošla mnoha speciálními výcviky a kurzy. Mimo jiné spoluzakladatelka terapeutického centra Liberec – psychoterapie, koučink, facilitace, práce s traumatem Somatic Experience. Vede i privátní psychoterapeutickou praxi.
Markéta Amerighi, DiS
Zpěvačka, vokalistka, pedagožka, sbormistryně, absolventka Pražské konzervatoře. Působila ve švýcarském Bernu na konzervatoři, vedla sbory ve Wyssachenu, Huttwilu a Frutigenu v bernském Oberlandu. V současnosti umělecká vedoucí dětského sboru Paprsek, pedagožka na hudební škole Artstudio v Mladé Boleslavi a pedagožka na odd. populárního zpěvu Pražské konzervatoře.
”Se zpěvem jde všechno líp!”
Eva Terra Skoblíková
Pavel Bednář
Lektor kurzu Maska. Do světa výroby masek a jejich využití pro divadlo i osobnostní rozvoj poprvé pronikl během dvouletého studia kurzu Speech and Drama v Anglii a hlouběji pak při spolupráci s renomovaným výrobcem masek a lektorem Mikem Chasem. Je také absolventem oboru Dramatická výchova na pražské DAMU. V roce 2015 založil neziskovou organizaci Otavřený prostor v Trpoměchách u Slaného s cílem otvírat prostor u nás méně známým aktivitám jako je Bothmerova gymnastika, práce s maskou a clowning, s kterými se blíže seznámil během svého pobytu v zahraničí.
Svět masek je pro něj nekonečným zdrojem inspirace – má tolik různých podob, kolik je typů masek, herců, kteří se do nich vtělují, a situací, které jejich prostřednictvím můžeme nahlížet.
MgA. Tomáš Běhal
lektor kurzů Základy scénografie a Práce s loutkou, absolvent Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU, vedoucí ročníku ve společnosti Vyšší odborná škola herecká, režisér, dramaturg, propagátor loutky, statutární předseda Toy machine z.s..
Mgr. Veronika Jurečková
Mgr. Jakub Hojka
lektor kurzu Loutka ve výuce, herec a performer, působí v divadlech Říše loutek, Divadlo Spejbla a Hurvínka, Divadlo Kampa, Pomezí, Divadlo Dokola. Vystudoval botaniku na Přírodovědecké fakultě UK, kde dnes působí jako doktorand.
PhDr. Oswald Schorm
lektor Psychologie komunikace
Absolvent Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, obory český jazyk – psychologie a jednooborová psychologie, Gestalt Institutu (IGAP), NLP practitioner (Devon School), působí jako terapeut, kouč. Odborný asistent na VŠ, jako lektor a konzultant pracoval s klienty z mnoha českých a zahraničních firem. Zaměřuje se na rozvoj profesionálního a osobnostního potenciálu.
“Komunikace a prezentace je výměna informací, slov, energie s vnitřním či vnějším posluchačem. Hledáme rovnováhu vytvářeného vztahu a vzájemného výsledku komunikace. Naše vlastní představy se setkávají s představami posluchačů. Porozumět sobě je stejně důležité, jako se vžít do role druhého a vnímat kontext situace. Překonáním vlastních komunikačních zábran uvolňujeme vlastní zdroje a zveme druhé ke společnému dialogu.”