Úvod / Kurzy / 24 Zprostředkování abstraktního umění

24 Zprostředkování abstraktního umění

ŠABLONY

Porozumět abstraktnímu dílu není věda. Často s žáky při prvním setkáním s abstraktním dílem narážíme na v komentáře typu “A co je na tom těžkého, zajímavého? Vždyť to bych uměl taky”. Otázka zní na první pohled tak logicky, že často znejistí i zkušeného učitele.

Cílem kurzu je změna perspektivy pohledu žáka při konfrontaci s abstraktním uměním. Naším tématem tedy bude opět interpretace, posuzování a hodnocení uměleckých děl, tentokrát abstraktních. Jak jednoduše s žáky komunikovat hodnotu abstraktního uměleckého díla a jaké aktivity pro to volit.
Kurz je rozdělený do několika tematických celků:

  • Dívej se co nejobjektivněji
  • Rozvíjej své porozumění abstraktnímu dílu, zkoumej.
  • Změna perspektivy pohledu – ukázky vhodných aktivit
  • Proč pre-teens odmítají abstraktní umění. Sonda do psychologie vnímání a souvislosti s krizí výtvarného projevu.

Vypsané termíny

pátek 8. listopadu
Časová dotace
8×45 min
Cena
2400,- Kčza osobu
Stav
Otevřený k registraci
Začíná
8. 11. 2024

Více informací

Cílem je, abyste po skončení semináře dokázali ve svých školách připravit výukovou hodinu na téma porozumění abstraktnímu umění. Navazující seminář jsem akreditovala na základě poptávky učitelů. Téma abstraktního umění se na seminářích často objevuje s velkým otazníkem. Pojďme jej společně smazat.

Co vás čeká?

V našich kurzech nehovoří pouze lektor. Připravte se na to, že budete sami tvořit, vymýšlet, diskutovat. Vezměte si proto pohodlné oblečení a třeba oblíbený koflík na kafe. Zkuste odklonit pracovní telefony a připravte se na inspirativníden, který bude jen pro vás. Můžete si s sebou přinést obrázek díla, které vám vrtá hlavou (stačí odkaz na web).

​Pro koho je kurz vhodný?

  • učitelé 1. stupně ZŠ,

  • učitelé 2. stupně ZŠ (aprob. výtvarná výchova, dějepis, český jazyk a literatura),

  • učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, ZUŠ a SUŠ, učitelé VOŠ

  • lektoři – muzejní pedagogové